Active filters - Click to deactivate
Browar Łomża
Browar Łomża jest browarem regionalnym średniej wielkości. Zgodnie z przyjętą misją koncentruje swoje działania marketingowe na obszarze Polski północno-wschodniej. Najważniejszą grupę odbiorców jego produktów stanowią mieszkańcy Podlasia, Warmii, Mazur oraz północnego Mazowsza.Łomżyński browar był pierwszym tego typu zakładem w Polsce, wybudowanym od podstaw w okresie powojennym. O jego powstaniu zadecydowało odkrycie w okolicach Łomży wód głębinowych o wysokich walorach smakowych i jakościowych. Przeprowadzone badania składu fizycznego i chemicznego wody potwierdziły jej technologiczną przydatność do warzenia chmielowego napoju. Pierwsza produkcja została uruchomiona w 1968 roku, zaś do pełnej eksploatacji browar przekazano rok później.
Roczna zdolność produkcyjna wynosiła początkowo 200-250 tys. hl. Browar posiadał nowoczesne rozwiązania technologiczne, w części eksperymentalne z wykorzystaniem doświadczeń browarów czeskich (wprowadzenie tankofermentorów). Linia technologiczna została wyposażona w urządzenia krajowe i zagraniczne. Całość została zblokowana w jednym budynku, obejmującym silosy surowcowe, magazyny pustych opakowań oraz wyrobów gotowych. W 1975 r. przy browarze uruchomiono wytwórnię zamknięć koronowych (kapsli). W latach 80-tych przeprowadzono szereg prac modernizacyjnych, łącznie z zakupem nowych urządzeń, czego efektem był wzrost mocy produkcyjnych do 300 tys. hl piwa, zaś w sierpniu 1994 r. została uruchomiona linia do rozlewu piwa w beczkach typu keg.
Na podstawie decyzji Ministra Przemysłu Spożywczego i Skupu z dnia 19.12.1978 r. browar został z dniem 1 stycznia 1979 r. włączony w struktury organizacyjne Zakładów Przemysłu Ziemniaczanego „Łomża”, które następnie zmieniły nazwę na Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego w Łomży. Od tego czasu browar był jednym z wydziałów produkcyjnych tego przedsiębiorstwa. W 1994 r. rozpoczęła się prywatyzacja Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego. We wrześniu tego samego roku firma została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, która następnie jako Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES została zakwalifikowana do programu Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Funduszem wiodącym stał się III NFI. W marcu 1997 r. akcje PEPEES zostały dopuszczone do publicznego obrotu, dwa miesiące później spółka zadebiutowała na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.
W obecnej formie prawnej browar funkcjonuje od 15 grudnia 2000 r., kiedy to została zarejestrowana spółka pod nazwą „BROWAR ŁOMŻA” Sp. z o.o. Właścicielem 100% udziałów w spółce jest Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” SA w Łomży. W latach 1999-2002 w łomżyńskim browarze prowadzone były intensywne prace inwestycyjne. Objęły one przede wszystkim budowę nowej warzelni, montaż zespołu tankofermentorów i tanków pośredniczących, linii do rozlewu piwa w puszki oraz pasteryzatora przepływowego do linii butelkowej oraz liczne inwestycje towarzyszące, służące zaopatrzeniu głównych obiektów do produkcji piwa w wodę i prąd oraz zapewnieniu wymaganej w tym procesie temperatury. Dzięki przeprowadzonym inwestycjom moce produkcyjne browaru wzrosły z 370 tys. do około 600 tys. hektolitrów rocznie.
W 2004 r. w browarze wdrożony został system HACCP, gwarantujący spełnianie przez produkty firmy najwyższych standardów bezpieczeństwa żywności. System HACCP jest jednym z głównych kryteriów umożliwiających sprzedaż produktów firmy na całym terytorium Unii Europejskiej.
W 2005 r. Browar Łomża jako pierwszy browar w Polsce przeszedł pomyślnie audyt certyfikujący, potwierdzający zgodność Zintegrowanego Systemu Zarządzania wdrożonego w spółce z wymaganiami standardu BRC (British Retail Consortium). Uzyskanie certyfikatu BRC dowodzi spełnienia najwyższych światowych wymagań w zakresie bezpieczeństwa i jakości produktów. Standard BRC stworzony został w Wielkiej Brytanii jako dokument, który formułuje wymagania stawiane zakładom spożywczym dostarczającym żywność pod marką handlową i nie tylko do sieci brytyjskich hipermarketów. Międzynarodowe sieci handlowe wykorzystują go jako kryterium doboru dostawców. Pomyślny wynik audytu dowodzi, że piwa produkowane w Browarze Łomża są produktami najwyższej jakości, bezpiecznymi dla konsumenta, spełniającymi wymagania prawa polskiego i europejskiego.
Rok 2006 przyniósł dalszą rozbudowę parku maszynowego łomżyńskiego browaru. Z 8 do 12 powiększona została liczba posiadanych unitanków, zainstalowane też zostały 4 dodatkowe tanki pośredniczące na piwo po filtracji. W wyniku tych inwestycji Browar Łomża może obecnie wyprodukować 850.000 hl piwa rocznie.
Beers / Flavoured
NOTE: The content is not available in your language. Below is the text in its original language
Piwo jasne, aromatyzowane aromatem tequilii, pasteryzowane. Barwa jasno herbaciana, klarowne. Piana biała, drobna, sztywna, ładna. Opada powoli do cienkiej warstewki. Nasycenie średnie. Zapach syntetyczny cytrusowy, w tle czuć słód. W smaku czuć sztuczną oranżadową słodycz, do tego lekki kwasek, posmak słodu w tle i nawet intensywną goryczkę, dość przyjemną i trwałą. Oryginalna przeźroczysta (biała) butelka dedykowana (wytłaczana) specjalnie dla piwa Argus. Dostępne tylko w sieci Lidl.
Beers / Unpasteurised
- no producer information
Beers / Flavoured
- no producer information
- no producer information
Beers / Light / Lager
- no producer information
Beers / Unpasteurised
- no producer information
- no producer information
Beers / Flavoured
- no producer information
- no producer information
- no producer information